Η I.ΠΑΝΤΑΧΟΣ – Α.ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ Ο.Ε. έλαβε ζήτηση από την Ναυτιλιακή Εταιρεία Thenamaris για την πραγματοποίηση διαφόρων επιτόπιων τορνεύσεων σχετικά με το αξονικό σύστημα του πλοίου.

PROJECT FACTS

Vessel

M/T Seabright

Engine

STX-B&W 6S50MC-C (11,110 HP)

Tonnage

46,177 DWT

D/D Location

Odessus Shipyard,

Varna, Bulgaria

Fwd stern tube inside Dia X L (2 steps) [mm]

Ø565 x Ø563 x 385L

Aft stern tube inside Dia X L (3 steps) [mm]

Ø565 x Ø563 x Ø561 x 970L

Reamer bolts holes M/E side [mm]

64 (12 pcs)

Reamer bolts holes propeller side [mm]

65 (10 pcs)

Intermediate shaft Dia X L [mm]

Ø 413 X 6,011

Propeller shaft Dia X L [mm]

Ø 460 X 6,557

 

Πιο συγκεκριμένα, κατά τον δεξαμενισμό του πλοίου και μετά την εξαγωγή του ενδιάμεσου και του τελικού άξονα, διαπιστώθηκε πολύ σοβαρό πρόβλημα ευθυγράμμισης. Ακόμα και το στρώμα λευκού μετάλλου των μπουσών του stern tube είχε λιώσει τελείως και έιχε αποκολληθεί σε αρκετά σημεία.

Η Εταιρεία μας, ανταποκρίθηκε άμεσα στη ζήτηση και κατόπιν συζήτησης του πλάνου της επισκευής με τον Τεχνικό Αντιπρόσωπο της Εταιρειας, μας ανατέθηκε η πραγματοποίηση της δουλειάς.

Αμέσως ξεκίνησαν οι απαραίτητες προετοίμασιες και μετατροπές για την διεξαγωγή των απαιτούμενων επισκεύων.

  • Eπιτόπια τόρνευση της πρυμναίας χοάνης 3 επιπέδων του τελικού άξονα (Ø565 x Ø563 x Ø561 x 970L mm), το οποίο μεγάλωσε 6 mm στην διάμετρο.
  • Eπιτόπια τόρνευση της πλωριάς χοάνης 2 επιπέδων του τελικού άξονα (Ø565 x Ø563 x 385L mm), το οποίο μεγάλωσε 6 mm στην διάμετρο.
  • Μικρομετρικός έλεγχος της πρυμναίας και της πλωριάς χοάνης μετά την τόρνευση.
  • Επιτόπια τόρνευση του προσώπου που πατάει η προπέλα.
  • Επιτόπια τόρνευση των 12 οπών ( Ø64 mm) του coupler του ενδιάμεσου άξονα με το στρόφαλο.
  • Επιτόπια τόρνευση των 10 οπών ( Ø65 mm) του coupler του ενδιάμεσου άξονα με τον τελικό άξονα.
  • Πραγματοποίηση honing για 0.01 mm ακρίβεια.Μικρομετρικός έλεγχος των οπών μετά την επιτόπια τόρνευση και το honing.
  • Τοποθέτηση του τελικού άξονα στον τόρνο του ναυπηγείου, για την τόρνευση και την επαναφορά της ευθύτητας του άξονα στο κωνικό και το ίσιο τμήμα του.
  • Ευθυγράμμιση και τόρνευση του καβαλέτου του ενδιάμεσου άξονα, στο boring του ναυπηγείου.
  • Τόρνευση και μικρομετρικός έλεγχος της πρυμναίας μπούσας.

 

Οι ανωτέρω εργασίες επιτόπιας τόρνευσης, ολοκληρώθηκαν επιτυχώς χάρη

  • στην χρήση του δικού μας, ειδικά σχεδιασμένου εξοπλισμού επιτόπιων τορνεύσεων,
  • στη χρήση δικών μας κοπτικών εργαλείων και
  • στην υψηλή τεχνική κατάρτιση των τεχνιτών μας.